WYDAWNICTWA CYFROWE ZAWSZE TAM,GDZIE TY

Wydawnictwa cyfrowe to rzeczywiście współczesna rewolucja.Subiektywny Blog poświęcony informacjom i nowościom publikacji elektronicznych pozwalającym zabieganym wykorzystywać maksymalnie czas bawiąc i ucząc,dają niewidomym i niedowidzącym nieograniczony dostęp do wiedzy oraz ograniczają degradacje naszego niepowtarzalnego środowiska.O tym wszystkim piszę.

kontakt ; wydawnictwacyfrowe@gmail.com





Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Virtualo - marka innowacyjna w Grupie Empik

Virtualo świętuje trzy lata w Grupie Empik

Trzy lata temu Grupa Empik zainwestowała w e-booki kupując spółkę Virtualo. Jak od tamtej pory zmienił się rynek książek elektronicznych ? Co planuje Virtualo –  największy dystrybutor treści cyfrowych? 

Dokładnie trzy lata temu upubliczniona została informacja o zakupie specjalizującej się w e-bookach spółki Virtualo, która na rynku działa od 2007 roku. Od tego czasu rynek książek cyfrowych w Polsce mocno ewaluował wraz z zwiększającą się popularnością czytników oraz e-booków. Istotnymi zmianami  ostatnich 3 lat z aktywnym udziałem firmy Virtualo była: rezygnacja z DRM, dostępność książek w nowych formatach: EPUB, MOBI oraz wprowadzenie bundli i kodów na ebooki. Virtualo, dynamicznie rozwijająca się spółka w Grupie Empik postawiła na innowacyjność, aktywną współpracę z partnerami i proaktywne podejście do Klientów.



Na początku właściwie nie było rynku. Wszystko tworzyliśmy od podstaw - pierwsza konwersja, walka o każdą umowę z wydawcami, modele biznesowe i pierwsze próby w tworzeniu strategii promocyjnych - mówi Robert Rybski, Prezes Virtualo. Wydawcy podchodzili do e-booków z dużą dozą nieufności i brakiem wiary w powodzenie tego przedsięwzięcia. Było naprawdę niełatwo - dodaje. Od tamtego czasu obraz rynku zmienił się nie do poznania - począwszy od dostępności tytułów, po różne formaty, watermark i nowe modele sprzedaży treści cyfrowych. Jeżeli na rynku tworzy się konkurencja, oznacza to, że rynek jest bardzo interesujący i obiecujący dla inwestorów. Obserwujemy to obecnie, wydawcy tworzą własne podmioty, a w e-booki angażuje się coraz więcej spółek - informuje Prezes Spółki.

Mijające trzy lata w Grupie Empik to dla Virtulo zdobycie cennych i bogatych doświadczeń związanych z tworzeniem się rynku publikacji elektronicznych w Polsce  i aktywnego udziału spółki w tym procesie jako lidera zmian i pomysłodawcy wielu, innowacyjnych rozwiązań. Był to w pewnym sensie okres przejściowy, w którym nasz biznes nabierał dojrzałości. Bardzo dużo nauczyliśmy się o naszych Partnerach czyli sklepach i wydawcach oraz o potrzebach Klientów - mówi Małgorzata Błaszczyk, Marketing Manager. Ważne etapy i doświadczenia warto zamykać pewnego rodzaju klamrą. W naszym przypadku jest nią między innymi  nowa identyfikacja wizualna naszej marki, którą wkrótce zaprezentujemy. Będzie ona nowoczesna, przejrzysta i czytelna. Za pomocą nowej wizualizacji graficznej chcemy mocno zasygnalizować, że we wszystkich dziedzinach naszego biznesu - czy to IT, marketingu czy sprzedaży, jesteśmy marką innowacyjną, która szybko reaguje na potrzeby swoich Partnerów biznesowych oraz Klientów dostarczając im, chociaż funkcjonującą w świecie wirtualnym, to jednak realną wartość - dodaje.

Virtualo świętując trzecie urodziny w Grupie Empik  wzmacnia również swoją strategię i kompetencje w aktywnej sprzedaży treści cyfrowych. Na początku kwietnia w charakterze Dyrektora Handlowego do Virtualo dołączyła Danuta Górnicka, która posiada bogate doświadczenie zdobyte w spółkach Prószyński i Ska, empik.com i Świat Książki w obszarze sprzedaży i promocji książek papierowych oraz treści cyfrowych. Virtualo deklaruje również aktywne działania na rzecz niższych cen e-contentu. Zwiększając grono wielu znanych partnerów biznesowych do sieci dystrybucji Virtualo dołączyła również księgarnia Rzeczpospolitej. Firma Virtualo reagując na bieżące potrzeby rynku i Klientów wirtualnych księgarni zdecydowała się także na budowanie silnego portfolio wydawnictw specjalizujących się w prawie, podatkach oraz biznesie i do grona wydawców takich jak C.H.Beck i Wolters Kluwer dołączyły Lexis Nexis, Difin oraz Harvard Bussines Review. Spółka podpisała również umowę z wydawnictwem Iskry i Domem Wydawniczym PWN.

Na czym zatem polega sukces na tym jeszcze niedużym, a już niełatwym rynku e-booków? Oceniam, że w 20% to sprawna technologia, 20% naprawdę solidna praca ambitnego Zespołu ludzi, którzy tworzą naszą firmę. Kolejne 25% to aktywna promocja dobrego contentu oraz działania mające na celu kreowanie rynku. 30% to dostarczanie wartości dla Klientów i Partnerów zgodnych z ich potrzebami czyli know-how i innowacyjność, a na koniec, jak to często w biznesie bywa - 5% to odrobina szczęścia - mówi Robert Rybski. Przepis na sukces na rynku książek elektronicznych podany według receptury Prezesa Virtualo, spółki która świętując swoją rocznicę przygotowując się do kolejnych innowacyjnych projektów ilustruje infografika.

Informacja prasowa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Archiwum bloga