Virtualo świętuje trzy lata w Grupie Empik
Trzy
lata temu Grupa Empik zainwestowała w e-booki kupując spółkę Virtualo.
Jak od tamtej pory zmienił się rynek książek elektronicznych ? Co
planuje Virtualo – największy dystrybutor treści cyfrowych?
Dokładnie trzy lata temu upubliczniona
została informacja o zakupie specjalizującej się w e-bookach spółki
Virtualo, która na rynku działa od 2007 roku. Od tego czasu rynek
książek cyfrowych w Polsce mocno ewaluował wraz z zwiększającą się
popularnością czytników oraz e-booków. Istotnymi zmianami ostatnich 3
lat z aktywnym udziałem firmy Virtualo była: rezygnacja z DRM,
dostępność książek w nowych formatach: EPUB, MOBI oraz wprowadzenie
bundli i kodów na ebooki. Virtualo, dynamicznie rozwijająca się spółka w
Grupie Empik postawiła na innowacyjność, aktywną współpracę z
partnerami i proaktywne podejście do Klientów.
Na początku właściwie nie było
rynku. Wszystko tworzyliśmy od podstaw - pierwsza konwersja, walka o
każdą umowę z wydawcami, modele biznesowe i pierwsze próby w tworzeniu
strategii promocyjnych - mówi Robert Rybski, Prezes Virtualo. Wydawcy
podchodzili do e-booków z dużą dozą nieufności i brakiem wiary w
powodzenie tego przedsięwzięcia. Było naprawdę niełatwo - dodaje.
Od tamtego czasu obraz rynku zmienił się nie do poznania - począwszy od
dostępności tytułów, po różne formaty, watermark i nowe modele sprzedaży
treści cyfrowych. Jeżeli na rynku tworzy się konkurencja, oznacza
to, że rynek jest bardzo interesujący i obiecujący dla inwestorów.
Obserwujemy to obecnie, wydawcy tworzą własne podmioty, a w e-booki
angażuje się coraz więcej spółek - informuje Prezes Spółki.
Mijające trzy lata w Grupie Empik to dla
Virtulo zdobycie cennych i bogatych doświadczeń związanych z tworzeniem
się rynku publikacji elektronicznych w Polsce i aktywnego udziału
spółki w tym procesie jako lidera zmian i pomysłodawcy wielu,
innowacyjnych rozwiązań. Był to w pewnym sensie okres przejściowy, w
którym nasz biznes nabierał dojrzałości. Bardzo dużo nauczyliśmy się o
naszych Partnerach czyli sklepach i wydawcach oraz o potrzebach Klientów
- mówi Małgorzata Błaszczyk, Marketing Manager. Ważne etapy i
doświadczenia warto zamykać pewnego rodzaju klamrą. W naszym przypadku
jest nią między innymi nowa identyfikacja wizualna naszej marki, którą
wkrótce zaprezentujemy. Będzie ona nowoczesna, przejrzysta i czytelna.
Za pomocą nowej wizualizacji graficznej chcemy mocno zasygnalizować, że
we wszystkich dziedzinach naszego biznesu - czy to IT, marketingu czy
sprzedaży, jesteśmy marką innowacyjną, która szybko reaguje na potrzeby
swoich Partnerów biznesowych oraz Klientów dostarczając im, chociaż
funkcjonującą w świecie wirtualnym, to jednak realną wartość - dodaje.
Virtualo świętując trzecie urodziny w
Grupie Empik wzmacnia również swoją strategię i kompetencje w aktywnej
sprzedaży treści cyfrowych. Na początku kwietnia w charakterze Dyrektora
Handlowego do Virtualo dołączyła Danuta Górnicka, która posiada bogate
doświadczenie zdobyte w spółkach Prószyński i Ska, empik.com i Świat
Książki w obszarze sprzedaży i promocji książek papierowych oraz treści
cyfrowych. Virtualo deklaruje również aktywne działania na rzecz
niższych cen e-contentu. Zwiększając grono wielu znanych partnerów
biznesowych do sieci dystrybucji Virtualo dołączyła również księgarnia
Rzeczpospolitej. Firma Virtualo reagując na bieżące potrzeby rynku i
Klientów wirtualnych księgarni zdecydowała się także na budowanie
silnego portfolio wydawnictw specjalizujących się w prawie, podatkach
oraz biznesie i do grona wydawców takich jak C.H.Beck i Wolters Kluwer
dołączyły Lexis Nexis, Difin oraz Harvard Bussines Review. Spółka
podpisała również umowę z wydawnictwem Iskry i Domem Wydawniczym PWN.
Na czym zatem polega sukces na tym jeszcze niedużym, a już niełatwym rynku e-booków? Oceniam,
że w 20% to sprawna technologia, 20% naprawdę solidna praca ambitnego
Zespołu ludzi, którzy tworzą naszą firmę. Kolejne 25% to aktywna
promocja dobrego contentu oraz działania mające na celu kreowanie rynku.
30% to dostarczanie wartości dla Klientów i Partnerów zgodnych z ich
potrzebami czyli know-how i innowacyjność, a na koniec, jak to często w
biznesie bywa - 5% to odrobina szczęścia - mówi Robert Rybski. Przepis
na sukces na rynku książek elektronicznych podany według receptury
Prezesa Virtualo, spółki która świętując swoją rocznicę przygotowując
się do kolejnych innowacyjnych projektów ilustruje infografika.
Informacja prasowa



+gif+kszachownica.gif)












Brak komentarzy:
Prześlij komentarz