Virtualo świętuje trzy lata w Grupie Empik
Trzy
lata temu Grupa Empik zainwestowała w e-booki kupując spółkę Virtualo.
Jak od tamtej pory zmienił się rynek książek elektronicznych ? Co
planuje Virtualo – największy dystrybutor treści cyfrowych?
Dokładnie trzy lata temu upubliczniona
została informacja o zakupie specjalizującej się w e-bookach spółki
Virtualo, która na rynku działa od 2007 roku. Od tego czasu rynek
książek cyfrowych w Polsce mocno ewaluował wraz z zwiększającą się
popularnością czytników oraz e-booków. Istotnymi zmianami ostatnich 3
lat z aktywnym udziałem firmy Virtualo była: rezygnacja z DRM,
dostępność książek w nowych formatach: EPUB, MOBI oraz wprowadzenie
bundli i kodów na ebooki. Virtualo, dynamicznie rozwijająca się spółka w
Grupie Empik postawiła na innowacyjność, aktywną współpracę z
partnerami i proaktywne podejście do Klientów.
Na początku właściwie nie było
rynku. Wszystko tworzyliśmy od podstaw - pierwsza konwersja, walka o
każdą umowę z wydawcami, modele biznesowe i pierwsze próby w tworzeniu
strategii promocyjnych - mówi Robert Rybski, Prezes Virtualo. Wydawcy
podchodzili do e-booków z dużą dozą nieufności i brakiem wiary w
powodzenie tego przedsięwzięcia. Było naprawdę niełatwo - dodaje.
Od tamtego czasu obraz rynku zmienił się nie do poznania - począwszy od
dostępności tytułów, po różne formaty, watermark i nowe modele sprzedaży
treści cyfrowych. Jeżeli na rynku tworzy się konkurencja, oznacza
to, że rynek jest bardzo interesujący i obiecujący dla inwestorów.
Obserwujemy to obecnie, wydawcy tworzą własne podmioty, a w e-booki
angażuje się coraz więcej spółek - informuje Prezes Spółki.
Mijające trzy lata w Grupie Empik to dla
Virtulo zdobycie cennych i bogatych doświadczeń związanych z tworzeniem
się rynku publikacji elektronicznych w Polsce i aktywnego udziału
spółki w tym procesie jako lidera zmian i pomysłodawcy wielu,
innowacyjnych rozwiązań. Był to w pewnym sensie okres przejściowy, w
którym nasz biznes nabierał dojrzałości. Bardzo dużo nauczyliśmy się o
naszych Partnerach czyli sklepach i wydawcach oraz o potrzebach Klientów
- mówi Małgorzata Błaszczyk, Marketing Manager. Ważne etapy i
doświadczenia warto zamykać pewnego rodzaju klamrą. W naszym przypadku
jest nią między innymi nowa identyfikacja wizualna naszej marki, którą
wkrótce zaprezentujemy. Będzie ona nowoczesna, przejrzysta i czytelna.
Za pomocą nowej wizualizacji graficznej chcemy mocno zasygnalizować, że
we wszystkich dziedzinach naszego biznesu - czy to IT, marketingu czy
sprzedaży, jesteśmy marką innowacyjną, która szybko reaguje na potrzeby
swoich Partnerów biznesowych oraz Klientów dostarczając im, chociaż
funkcjonującą w świecie wirtualnym, to jednak realną wartość - dodaje.
Virtualo świętując trzecie urodziny w
Grupie Empik wzmacnia również swoją strategię i kompetencje w aktywnej
sprzedaży treści cyfrowych. Na początku kwietnia w charakterze Dyrektora
Handlowego do Virtualo dołączyła Danuta Górnicka, która posiada bogate
doświadczenie zdobyte w spółkach Prószyński i Ska, empik.com i Świat
Książki w obszarze sprzedaży i promocji książek papierowych oraz treści
cyfrowych. Virtualo deklaruje również aktywne działania na rzecz
niższych cen e-contentu. Zwiększając grono wielu znanych partnerów
biznesowych do sieci dystrybucji Virtualo dołączyła również księgarnia
Rzeczpospolitej. Firma Virtualo reagując na bieżące potrzeby rynku i
Klientów wirtualnych księgarni zdecydowała się także na budowanie
silnego portfolio wydawnictw specjalizujących się w prawie, podatkach
oraz biznesie i do grona wydawców takich jak C.H.Beck i Wolters Kluwer
dołączyły Lexis Nexis, Difin oraz Harvard Bussines Review. Spółka
podpisała również umowę z wydawnictwem Iskry i Domem Wydawniczym PWN.
Na czym zatem polega sukces na tym jeszcze niedużym, a już niełatwym rynku e-booków? Oceniam,
że w 20% to sprawna technologia, 20% naprawdę solidna praca ambitnego
Zespołu ludzi, którzy tworzą naszą firmę. Kolejne 25% to aktywna
promocja dobrego contentu oraz działania mające na celu kreowanie rynku.
30% to dostarczanie wartości dla Klientów i Partnerów zgodnych z ich
potrzebami czyli know-how i innowacyjność, a na koniec, jak to często w
biznesie bywa - 5% to odrobina szczęścia - mówi Robert Rybski. Przepis
na sukces na rynku książek elektronicznych podany według receptury
Prezesa Virtualo, spółki która świętując swoją rocznicę przygotowując
się do kolejnych innowacyjnych projektów ilustruje infografika.
Informacja prasowa
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz