Rating produktów cyfrowych Virtualo dla wydawców, czyli nowe narzędzie wspierające zarządzanie ofertą
26.09.2013
Virtualo
w codziennej pracy korzysta z nowoczesnych i zaawansowanych rozwiązań
dostarczanych przez analizę biznesową, modelowanie biznesowe oraz
data-mining. Dystrybutor zachęca również współpracujących Wydawców do
stosowania efektywnych narzędzi analitycznych w zarządzaniu polityką
handlową.
Wskaźniki i dashboardy biznesowe
umożliwiają bardziej elastyczne zarządzanie sprzedażą i szybsze
podejmowanie decyzji m.in. odnośnie polityki cenowej i promocyjnej, a
także bardziej efektywne zarządzanie portfolio produktów. Decyzje
powinny być podejmowane na podstawie rzetelnych danych, są one
raportowane w czasie rzeczywistym. W wirtualnej przestrzeni trzeba
błyskawicznie reagować na potrzeby Klientów i rynku, a także na
działania konkurencji, a to w znacznym stopniu ułatwiają narzędzia
związane z analityką biznesową. Jednym z narzędzi udostępnionych
Wydawcom wraz z nowym dashboardem do zarządzania ofertą jest wskaźnik
Virtualo zbudowany na podstawie analizy ABC.
Analiza ABC jest narzędziem analizy
portfelowej, czyli elementem kontrolingu zarządczego i jest często
stosowana w odniesieniu do zarządzania zapasami i logistyką. W przypadku
contentu cyfrowego informacja o ratingu produktu jest przydatna w
odniesieniu do polityki cenowej, polityki jakości i dalszego rozwoju
oferty. Może być również przydatna w przypadku benchmarkingu, czyli
analizy porównawczej. Klasyfikacja ABC to jeden z ważniejszych
wskaźników, który warto monitorować, a dzięki narzędziom dostępnym na
platformie Virtualo Wydawcy zyskali wygodny i szybki dostęp do istotnych
i wartościowych informacji, które będą wpływać na efektywność
sprzedaży.
Aktualnie na platformie Virtualo
widoczne są dwa wskaźniki zbudowane na podstawie Analizy ABC - pierwszy z
nich to rating w ofercie Wydawcy, a drugi rating w całej ofercie sieci
dystrybucji, co daje szersze spektrum analizy i pozwala wyciągnąć
wnioski na temat rankingu tytułu w porównaniu do konkurencji. Rating
wyliczany jest raz dziennie dla ostatnich 30 dni. Oba wskaźniki widoczne
są na karcie produktu. W dashboardzie widoczny jest natomiast rating
tytułu w ofercie wydawcy.
Analiza ABC w zarządzaniu strategicznym
Analiza ABC zastosowana również w
ratingu produktów na platformie Virtualo wywodzi się z powszechnie
znanej reguły Pareto, która mówi, że 20% wysiłków/przyczyn daje 80%
rezultatów. Przekładając ją na język biznesu, możemy stwierdzić, że
przykładowo 20% Klientów przynosi firmie 80% obrotów, czy 20% produktów
przekłada się na 80% sprzedaży. Ta proporcja bardzo często sprawdza się w
praktyce. Pochodną reguły Pareto jest analiza ABC, która zakłada
następujący sposób umieszczenia produktów w trzech grupach:
- Grupa A - produkty przynoszące firmie 80% przychodów
- Grupa B - produkty przynoszące 15% przychodów
- Grupa C - produkty przynoszące 5% przychodów
W analizie ABC stosuje sie również
następujące podziały: 75%-20%-5%, 70%-25%-5% i 70%-20%-10%. Co ciekawe,
często w grupie A znajduje się jedynie 5% produktów z całego portfolio,
natomiast w grupie C ich zdecydowana większość. Oczywiście najlepszą i
uniwersalną strategią jest wówczas dywersyfikacja ryzyka, czyli
odpowiednie zarządzanie produktami z grup B i C, by znalazły się w
grupie A.
Rating produktów cyfrowych bazujący na
nowoczesnych i sprawdzonych narzędziach analitycznych to kolejna
inicjatywa Virtualo mająca na celu wspieranie wspólnych, aktywnych
działań pro-sprzedażowych i promocyjnych z Wydawcami.
Informacja prasowa
Informacja prasowa
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz