WYDAWNICTWA CYFROWE ZAWSZE TAM,GDZIE TY

Wydawnictwa cyfrowe to rzeczywiście współczesna rewolucja.Subiektywny Blog poświęcony informacjom i nowościom publikacji elektronicznych pozwalającym zabieganym wykorzystywać maksymalnie czas bawiąc i ucząc,dają niewidomym i niedowidzącym nieograniczony dostęp do wiedzy oraz ograniczają degradacje naszego niepowtarzalnego środowiska.O tym wszystkim piszę.

kontakt ; wydawnictwacyfrowe@gmail.com





Szukaj na tym blogu

środa, 5 maja 2010

E-wydania lub płatne treści

E-wydania czy płatne treści ? Przed taki dylematem stają nie tylko wydawcy, ale i czytelnicy.

Według najnowszych badań CBOS na grupie dorosłych Polaków czytelnictwo internetowych wydań prasy i czasopism wzrosło o 7 % w ciągu roku. 35 % badanych przyznało, że w ostatnim miesiącu czytało prasę w internecie.

Tymczasem wzorem Rzeczpospolitej inni wydawcy zamierzają wprowadzić odpłatność za udostępnianie treści. Jeśli chodzi o naprawdę fachową prasę może to nie zaskakiwać. Za większość czasopism choćby komputerowych warto zapłacić. Również INFOR wydawca Dziennika Gazety Prawnej za sprzedaż części prawnej i księgowej wydaje się, że nie musi się martwić. Co do innych... Cóż sami to ocenimy sięgając lub nie do anorektycznego portfela.

Newsweek nie planuje wprowadzenia dodatkowych opłat znakomicie argumentując to sprzedażą e-Wydań. Cześć wydawców od dawna już oferuje taka formę dystrybucji. I dobre tytuły trafiające z treścią do czytelnika nie mają powodu narzekać.

Z ciekawą propozycją już niedługo ma wystąpić Ruch z platformą iRuch, gdzie będzie się płacić abonament za dostęp do wybranych artykułów. To wydaje się słuszne, bo za niektóre wypociny nikt przy zdrowych zmysłach nie zapłaci. Tutaj mam na myśli tzw. " publicystykę ", która wydaje się często pisana na zamówienie albo tzw. wierszówkę. Po prostu szkoda czasu i pieniędzy.

W którym kierunku pójdą wydawcy ? Trudno powiedzieć. Pewne jest to, że Ci którzy znajdą złoty środek i będą pracować zgodnie ze sztuką wygrają. Kto skorzysta na zmianach? O tym zadecydują czytelnicy.

Źródło ; wirtualnemedia.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Archiwum bloga