WYDAWNICTWA CYFROWE ZAWSZE TAM,GDZIE TY

Wydawnictwa cyfrowe to rzeczywiście współczesna rewolucja.Subiektywny Blog poświęcony informacjom i nowościom publikacji elektronicznych pozwalającym zabieganym wykorzystywać maksymalnie czas bawiąc i ucząc,dają niewidomym i niedowidzącym nieograniczony dostęp do wiedzy oraz ograniczają degradacje naszego niepowtarzalnego środowiska.O tym wszystkim piszę.

kontakt ; wydawnictwacyfrowe@gmail.com





Szukaj na tym blogu

wtorek, 2 sierpnia 2011

Gandalf uległ urokowi Empiku

Warszawa, 2 sierpnia 2011

Grupa EMF wchodzi na rynek podręczników warty 1 mld złotych

Nabycie większościowych udziałów w Gandalf Sp. z o.o. - jednej z najbardziej 
uznanych księgarni internetowych w Polsce

W dniu 1 sierpnia 2011 r., weszła w życie Umowa Inwestycyjna pomiędzy NFI Empik Media & Fashion S.A. (EMF) a akcjonariuszami Gandalf Sp. z o.o. (Gandalf). Na mocy Umowy Inwestycyjnej, od dotychczasowych akcjonariuszy  Gandalf, EMF nabywa pakiet kontrolny  70% udziałów Spółki, za łączną kwotę 12,0 mln złotych.

Ponadto, Umowa Inwestycyjna zawarta  pomiędzy Stronami - przewiduje  kontynuację zarządzania  Spółką przez twórców Gandalf - Panią Anettę Wilczyńską i Pana Pawła Goszczyńskiego.

Dodatkowo, w ramach podpisanej Umowy Inwestycyjnej, EMF zagwarantował  sobie prawo odkupienia, a mniejszościowemu udziałowcowi prawo zbycia, pozostałych udziałów Gandalf w ramach opcji PUT/CALL, począwszy od 2015 r.

Gandalf Sp. z o.o. będzie operacyjnie funkcjonowad w ramach E-commerce Services Sp. z o.o., wchodzącej w skład Grupy Empik (poza Gandalf - w portfolio ECS  - znajdują się witryny internetowe empik.com i smyk.com).

Wejście EMF/Empik na rynek podręczników warty 1 mld złotych 

Gandalf Sp. z o.o. jest  jedną  z  najbardziej uznanych księgarni internetowych w Polsce, jak również
zdecydowanym liderem w  dystrybucji  podręczników szkolnych w Internecie, z ofertą  ponad 180 tys.
produktów i rocznymi obrotami na poziomie 21 mln złotych.

Dzięki nabyciu księgarni  Gandalf, której istotną częśd działalności stanowi dystrybucja podręczników  - EMF/Empik zbuduje swoją pozycję na tym rynku. Dotychczas udział podręczników w sprzedaży Empiku był minimalny. Warto podkreślić, że  rynek podręczników w Polsce  ma wartośd 1 mld złotych
i w ostatnich latach rósł systematycznie, zarówno ze względu na liczbę wydawanych tytułów, wielkość nakładów, jak również przychody ze sprzedaży. Dlatego zdecydowanie chcemy w nim partycypować.  
EMF ma know-how  oraz potencjał inwestycyjny i sprzedażowy, które pozwolą w krótkim czasie zwiększyć obroty Gandalfa oraz jego udział w rynku” - Maciej Szymański, Prezes Grupy Empik Media & Fashion.

Akwizycja księgarni internetowej Gandalf pozwoli na realizację istotnych synergii:

 Zbudowanie pozycji rynkowej EMF/Empik w kategorii podręczników.
 Wykorzystanie potencjału sprzedażowego i rozpoznawalności  marki Empik/empik.com oraz
Smyk/smyk.com  do  zwiększenia  sprzedaży Gandalfa, głównie  w kategorii podręczników i produktów około-edukacyjnych.                                       
 Wykorzystanie fizycznych punktów zamówieo oraz odbioru w sieci salonów Empik.
 Docelowo wykorzystanie platformy logistycznej Empiku (magazyn centralny, dystrybucja).
 Zbudowanie wspólnej, multi-kanałowej bazy klientów internetowych i tradycyjnych.
 Wykorzystane dostępu do finansowania EMF w celu dalszego rozwoju Gandalf.

Pozyskanie EMF jako inwestora strategicznego, stanowi kolejny kluczowy etap w  rozwoju księgarni 
internetowej Gandalf i otwiera przed nami wiele możliwości. Dzięki doświadczeniu i wsparciu finansowemuEMF, mamy możliwośd powiększyd  w krótkim czasie skalę operacji Gandalfa, a tym samym wzmocnid jej pozycję rynkową” - Anetta Wilczyńska, Prezes Gandalf Sp. z o.o.

Przez ostatnie lata Gandalf konsekwentnie budował doświadczenie w handlu i dystrybucji podręczników. Istotnym czynnikiem decydującym o dzisiejszym sukcesie Gandalfa jest jakośd  i sprawnośd operacji, która przekłada się na duże zaufanie klientów.  Wierzymy, że pozyskany zespół i kompetencje pomoże nam w zbudowaniu silnej pozycji na tym interesującym i trudnym rynku” - Dariusz Stolarczyk, Członek Zarządu i COO/Dyrektor Operacyjny Grupy EMF, odpowiedzialny m.in. za biznes e-commerce.

Przejęcie Gandalf wpisuje się w konsekwentnie realizowaną przez EMF strategię rozwoju kanału 
sprzedaży internetowej, którą Grupa zintensyfikowała od początku 2010 r., dokonując kolejnych akwizycji. W kwietniu 2010 r., poprzez spółkę zależną Empik, nabył  większościowy pakiet udziałów w  Virtualo Sp.  z o.o. (wiodącego gracza na rynku e-booków i audio-booków). Kolejnymi akwizycjami EMF w tym segmencie były: (i) przejęcie większościowego pakietu akcji w Spółce  e-Muzyka S.A. (największego gracza w dystrybucji muzyki cyfrowej na polskim rynku) w lutym 2011 r. oraz (ii) nabycie pakietu kontrolnego akcji w spółce GRY-OnLine S.A. (niekwestionowanego lidera wśród polskich mediów związanych z rynkiem gier video) w maju 2011 r.

Doradcą EMF w transakcji nabycia kontrolnego pakietu udziałów Gandalf Sp. z o.o. była firma Poland
Corporate Finance Sp. z o.o. (www.mergers.pl).

Struktura zarządcza Gandalf Sp. z o.o.

Zarządzanie Gandalf Sp. z o.o. będzie kontynuowane przez jej twórców. W skład Zarządu Spółki wejdą - Pani
Anetta Wilczyńska - pełniąca funkcję Prezesa Zarządu oraz Pan Paweł Goszczyński w randze Członka
Zarządu i Dyrektora Operacyjnego.

W skład planowanej, nowej Rady Nadzorczej Gandalf Sp. z o.o. wejdą:
- Dariusz Stolarczyk - Przewodniczący Rady Nadzorczej, Członek Zarządu i COO/Dyrektor Operacyjny Grupy EMF, m.in. odpowiedzialny za biznes e-commerce,
- Michał Grom - Członek Rady Nadzorczej, Prezes E-commerce Services Sp. z o.o.,
- Anna Radomska - Członek Rady Nadzorczej, przedstawiciel Gandalf Sp. z o.o.

Rusza kampania promocyjna Gandalfa 

Wraz z kampanią Empiku „back to school”, w wybranych  40 salonach  sieci, w specjalnie oznaczonych
Punktach Info - Klienci będą mieli możliwośd zamówienia podręczników szkolnych z oferty Gandalf.
Dodatkowo kampania informacyjna na witrynach empik.com i smyk.com ułatwi szybkie dotarcie do oferty Gandalf dla użytkowników Internetu.

Źródło; Komunikat prasowy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Archiwum bloga