W 2009 r. Polacy kupili 995 tys. książęk audio, prawie milion rocznie, za blisko 19,9 mln złotych. Wartość rynku AudioBooków wzrosła 0 18,5 %.
W każdym miesiącu oferta powiększała się o 25 pozycji. Obecnie mamy dostępnych około 1 420 tytułów.
NetPress Digital we współpracy z nexto.pl, audiobook.pl. dosluchania.pl i zlotemysli.pl przeprowadziło największe w Polsce badanie dotyczące książek mówionych.
Ankieta składała się z 22 pytań przygotowanych przez Bartłomieja Roszkowskiego oraz Piotra Gołębiowskiego. Odpowiedzi udzieliło 4 436 respondentów. Wysłano 110 tys. zaproszeń e-mailowych do klientów z bazy danych.
Wnioski z raportu ;
" Najważniejszą cechą audiobooka jest przystępna cena oraz znany autor (bardzo ważne lub
ważne dla blisko 90% badanych), następnie znajomość głosu lektora (62%). Średnio ważne
są informacje na okładce, popularność książki drukowanej na rynku, długość nagrania i
dodatkowe materiały. Najmniej ważne jest opakowanie. Wśród czterech elementów audiobooka:
książka w formie słuchowiska, znany lektor (aktor), znany tytuł, znany ceniony autor
– największy wpływ na decyzję klientów dotyczącą możliwości zapłacenia większej kwoty za
książkę, jest ceniony autor.
Słuchacze audiobooków w badaniu NetPress to bardzo dobrze wykształceni pracownicy
umysłowi, studenci, uczniowie, prywatni przedsiębiorcy oraz wolni strzelcy. Rozkład płci jest
mniej więcej równomierny. Są raczej młodzi - poniżej 39 lat ma 62% badanych. Rzadko
mieszkają na wsi, najczęściej w wielkich miastach. Zarabiają powyżej przeciętnej krajowej,
więcej niż połowa jest skłonna zapłacić za „świetne nagranie” między 30 a 50 zł, a 16% respondentów
akceptuje cenę powyżej 50 zł. Częściej kupują niż ściągają za darmo. Więcej niż
połowa badanych kupuje co najmniej 3 audiobooki rocznie. Zdecydowanie preferują książki
mówione w formacie mp3. Wciąż wolą nośniki optyczne (59%) niż pliki do ściągnięcia (41%).
Najczęściej słuchają w domu, często w drodze - wykorzystują do tego wszelkie możliwe
sposoby (dojazdy do pracy, delegacje, wakacje). Najczęściej korzystają z przenośnych odtwarzaczy
mp3, słuchają też na przenośnych odtwarzaczach CD, w samochodzie oraz w
telefonach komórkowych. Bardzo często korzystają z pomocy innych osób w celu zakupu
plików do ściągnięcia i wgrania ich na jakiś nośnik. Rzadko kupują audiobooki w formie
prezentu.
Respondenci badanych serwisów należą do elity słuchaczy audiobooków i najprawdopodobniej
do elity wśród czytelników w Polsce. Profil respondentów w badaniu NetPress bardzo
przypomina profil tzw. „faktycznych” czy „rzeczywistych” czytelników z badań Biblioteki Narodowej.
Słuchacze audiobooków najprawdopodobniej czytają także dużo lub bardzo dużo
książek w postaci drukowanej. "
Cały raport
WYDAWNICTWA CYFROWE ZAWSZE TAM,GDZIE TY
Wydawnictwa cyfrowe to rzeczywiście współczesna rewolucja.Subiektywny Blog poświęcony informacjom i nowościom publikacji elektronicznych pozwalającym zabieganym wykorzystywać maksymalnie czas bawiąc i ucząc,dają niewidomym i niedowidzącym nieograniczony dostęp do wiedzy oraz ograniczają degradacje naszego niepowtarzalnego środowiska.O tym wszystkim piszę.
kontakt ; wydawnictwacyfrowe@gmail.com
kontakt ; wydawnictwacyfrowe@gmail.com
Szukaj na tym blogu
poniedziałek, 19 kwietnia 2010
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Archiwum bloga
-
►
2013
(30)
- ► października (2)
-
►
2012
(106)
- ► października (7)
-
►
2011
(196)
- ► października (21)
-
▼
2010
(146)
- ► października (20)
-
▼
kwietnia
(17)
- Plusoczytelnia.pl
- Czy iPad robi wszystko ?
- Projekt wydawniczy eprofess.pl
- Światowy Dzień Książki - książki taniej
- Zanim kupisz iPada sprawdź WePad
- AudioBooki milion rocznie
- iPad dla każdego
- Wydawnictwo W.A.B. eksporter polskiej kultury
- Czy ratować tradycyjną prasę ?
- e-Booki z iBookstore
- e-Gazety.pl e-wydania na iPada
- Krucjata Murdoch'a przeciwko Google
- Amazon zabije e-Booki ?
- Empik.com i virtualo.pl
- WePad obroni Europę przed iPadem ?
- iRuch z iPadem
- Złote Myśli na NewConnect
-
►
2009
(213)
- ► października (15)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz