Oto co może zrobić grupa zapaleńców. Wystarczy tylko chcieć i działać. Czytaj i włącz się do akcji. Dotyczy to również polityków. Czy któryś się odważy?
Pamiętajcie także o tym, że czytanie to też e-czytanie, a książka w każdej postaci jest książką.
Akcja "Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka" – promująca czytelnictwo w konwencji erotycznej, rozwija się w zawrotnym tempie. W ciągu zaledwie trzech tygodni osiągnęła ponad 4 000 fanów na Facebooku (facebook.com/nieczytasz) i kilkadziesiąt tysięcy odwiedzających stronę, setki wspomnień w mediach i w internecie. A wszystko za sprawą chwytliwego hasła i celebrytów, którzy popierają akcję.
- Zdecydowanie nie spodziewaliśmy się takiego zainteresowania ze strony ludzi i mediów - mówi Monika Czaplicka, rzeczniczka akcji. - Boję się co będzie dalej.
Szczególnie, że kampania dopiero się rozwija - kolejne zdjęcia są ujawniane, zgłaszają się nowi celebryci – z kraju i ze świata. Głównym wydarzeniem będzie wystawa w warszawskim Traffic Clubie, która rusza od 16 grudnia na II piętrze, między regałami z literaturą polską i obcojęzyczną.
Kapela ze Wsi Warszawa |
Inicjatywa otworzyła się również na wszystkich czytelników. „Ludzie zaczęli przysyłać nam własne foty z lekturą w łóżku – mówi Bianka Siwińska, inicjatorka akcji. – Postanowiliśmy je także włączyć w naszą wystawę. Każdy, kto ma ochotę, może zrobić sobie zdjęcie w łóżku z książką i wysłać do organizatorów akcji. Trzeba pamiętać o wypełnieniu i podpisaniu oświadczenia o wykorzystaniu wizerunku - bez tego nie ma możliwości, żeby zdjęcie zostało wykorzystane. Szczegóły jak to zrobić znajdziecie na stronie www.nieczytasz.pl
Anna Laszuk |
- AG Complex, nasz główny sponsor, zaoferował wydrukowanie kalendarzy, wystawy i zorganizowanie wernisażu, nie ma jednak możliwości, żeby sponsorował podróże i prezentowanie zdjęć poza Warszawą. Liczymy, że zgłoszą się do nas miejsca zainteresowane współpracą - najlepiej opłaceniem transportu i darmowym wystawieniem - lub firmy, które postanowią nas sponsorować - tłumaczy Siwińska, inicjatorka - Jesteśmy otwarci na wszelkie propozycje. Szczególnie, że może to być bardzo dobra okazja dla producentów mebli lub wydawców książek, żeby się z nami zareklamować - chętnie zrobimy zdjęcia w konwencji product placement.
Kazimiera Szczuka |
W akcji wzięli udział m.in: Gabriel Fleszar, Kazimiera Szczuka, Sylwia Chutnik, Anna Laszuk, Marcin Szczygielski, Katarzyna Szustow, Iza Meldo, Nasta Niakrasava, Kapela ze Wsi Warszawa czy Paweł Althamer.
Dota Szymborska przygotowała specjalny świąteczny tekst z odrobiną refleksji.
By w łóżku nudno nie było
Dota Szymborska
Akcja „Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka” ma cel – by w świątecznej bieganinie pomyśleć o tym jaką książkę kupić, przeczytać a może pożyczyć. Nie jest to akcja marketingowa wielkiego wydawnictwa to początek ruchu społecznego.
Grupa Twórcza Qlub Xsiążkowy wymyśliła i zrealizowała projekt – czytające, znane osoby podpisują się pod zdaniem „Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka”, potem młodzi fotografowie robią im piżamowo - książkowe zdjęcia. Proste? Tak i bardzo chwytliwe. Facebook aż huczy, prawie wszyscy moi znajomi na swoich „wall’ach” przyczepili zdjęcie z Akcji.
Czytanie nie jest nudne! Wiadomo, wszystko co kojarzy się z seksem, sprzedaje się dużo lepiej. Niezależnie od tego czy jest to nowy odkurzacz czy bardziej owocowy jogurt. Dlatego Qlub Xsiążkowy, odważnie łączy, to co najbardziej intymne – sex, z tym co można robić nawet w komunikacji miejskiej – czytaniem.
Wernisaż w warszawskiej księgarni będzie kolejnym pretekstem by być blisko książek. Czytanie jest sexy! W zimowe wieczory nie może zabraknąć puchowej kołdry, ukochanej osoby i… książki oczywiście.
Jesteśmy gorąco za a Ty?
Źródło; nieczytasz.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz