informacja prasowa
Komputronik SEZAM do „szpiegowania”
konkurencji w Internecie
Październik 2011 – Komputronik Biznes wprowadził do oferty program SEZAM dla właścicieli sklepów internetowych, który na bieżąco sprawdza ceny oferowanych produktów we wszystkich konkurencyjnych e-sklepach. Jeśli określone produkty są gdzieś oferowane taniej, system sugeruje handlowcom wprowadzenie ewentualnych obniżek, aby zwiększyć konkurencyjność na rynku. Jeśli zaś konkurenci są drożsi, SEZAM zasugeruje podniesienie cen, aby zwiększyć marżę e-sklepu. To znacznie ułatwia pracę handlowcom i pozwala im na zaoszczędzenie czasu, który mogą poświęcić na zdobywanie nowych klientów oraz lepszą obsługę dotychczasowych. System bardzo dobrze współpracuje między innymi z programem NET Corner służącym do tworzenia rozbudowanych e-sklepów.
Komputronik SEZAM znacząco upraszcza również zarządzanie katalogiem produktów. Zwłaszcza, jeśli sklep internetowy dysponuje szerokim asortymentem złożonym z kilkudziesięciu tysięcy rekordów. SEZAM pomaga również przygotować zapytania ofertowe i automatycznie wysyła je do wszystkich dostawców ofertujących określone produkty. Następnie zbiera oferty dostawców i prezentuje kupcowi najkorzystniejszą ofertę. W ten sposób znacząco skraca się czas wybrania dostawcy i przyspiesza proces zakupowy.
- System stworzyliśmy na potrzeby własne, a następnie opracowaliśmy wersję komercyjną. Zależało nam na zautomatyzowaniu pracy działu handlowego, obniżeniu kosztów działania, jak również minimalizacji błędów. Co ważne, SEZAM pozyskuje i synchronizuje dane z dowolnych systemów zewnętrznych, np. programów do zarządzania przedsiębiorstwem, sklepów internetowych, systemów dostawców, a nawet internetowych serwisów konkurencji. Nigdy wcześniej pracownicy działów zakupów nie mieli dostępu z jednego miejsca do aktualnych informacji, które na bieżąco napływają z tak wielu źródeł - mówi Marek Muszak, Kierownik Departamentu Produkcji Oprogramowania w Komputronik SA.
SEZAM oferuje w sumie kilkadziesiąt różnych funkcjonalności, które obsługiwane są za pomocą wygodnego interfejsu graficznego.
Wybrane korzyści biznesowe
Przewaga konkurencyjna - natychmiastowa i automatyczna reakcja na błyskawicznie zmieniające się warunki rynkowe zapewnia uzyskanie lepszej pozycji wobec konkurentów.
Zwiększenie zysków - automatyczna optymalizacja marż i cen sprzedaży według żądanych kryteriów przyczynia się do generowania zwiększonych zysków przedsiębiorstwa.
Optymalizacja zakupów – na podstawie zdefiniowanych warunków, system automatycznie sygnalizuje użytkownikom produkty, które w pierwszej kolejności powinny być zamówione. W kolejnym kroku Sezam pomaga przygotować zapytania ofertowe i automatycznie rozesłać je do wszystkich dostawców. Ich oferty są automatycznie zbierane i prezentowane wraz z wskazaniem tej najbardziej korzystnej.
Przyspieszenie negocjacji zakupowych - zastosowanie elektronicznej formy wyboru najkorzystniejszej oferty pozwala na maksymalne skrócenie cyklu negocjacji. W bardzo krótkim czasie osiąga się korzystny poziom cenowy od dostawcy, co znacząco obniża ceny zakupu w porównaniu z tradycyjnymi metodami zbierania i negocjowania transakcji zakupowych.
Optymalizacja zarządzania zapasami - zaawansowane algorytmy śledzą ruch towarów i pilnują utrzymanie optymalnych stanów magazynowych. Dodatkowo system prezentuje użytkownikowi za pomocą odpowiednich kolorów lub wyróżników produkty wysoko rotujące lub zalegające.
Zintegrowane zarządzanie informacją o produktach - zastąpienie powszechnej komunikacji mailowej komunikacją zintegrowaną z katalogiem produktów w znaczący sposób ułatwia przechowywanie i wyszukiwanie informacji. Wszelkie informacje na temat każdego produktu przechowywane są razem z produktem i są dostępne w natychmiastowy sposób dla każdego pracownika oraz klienta.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz