Millward Brown zespół Optimor sporządził raport Value-D balansing Desire and Price for brand success pokazujący relacje ceny do marki - ranking Value-D. Ranking opiera się na badaniu interakcji konsumentów z ponad 7000 marek na świecie.
Okazuje się, że średnio tylko 7% konsumentów podejmuje decyzje zakupową na podstawie ceny. Natomiast 81% uznaje markę produktu za istotny czynnik mający wpływ na nasze zakupy. Wydaje się to zaskakujące, ale jest to średnia światowa i ze statystyką trudno dyskutować.
W rankingu Millward Brown Amazon.com osiągnął najwyższą pozycję. Oznacza to, że e-księgarnia ma najlepszą relację ceny do marki i jakości, którą klienci są zdolni zaakceptować. Niewątpliwie jest to główny czynnik sukcesu Amazon.
Great Value – marka oferująca znakomitą relację ceny do jakości Justified Premium – marka, w przypadku której wyższa cena jest uzasadniona Źródło: Millward Brown |
Ciekawe jak wypadłyby nasze rodzime firmy? Czy dla Ciebie też ważniejsza jest marka od ceny?
Źródło; www.marketing-news.pl . www.millwardbrown.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz