WYDAWNICTWA CYFROWE ZAWSZE TAM,GDZIE TY

Wydawnictwa cyfrowe to rzeczywiście współczesna rewolucja.Subiektywny Blog poświęcony informacjom i nowościom publikacji elektronicznych pozwalającym zabieganym wykorzystywać maksymalnie czas bawiąc i ucząc,dają niewidomym i niedowidzącym nieograniczony dostęp do wiedzy oraz ograniczają degradacje naszego niepowtarzalnego środowiska.O tym wszystkim piszę.

kontakt ; wydawnictwacyfrowe@gmail.com





Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 14 marca 2011

e-Kiosk e-wydania w jednym miejscu

e-Kiosk.pl: czytnik na iPada, nowa szata graficzna, Web Reader

Przedwczoraj (8 marca) e-Kiosk uruchomił dystrybucję publikacji na nowy czytnik przeznaczony dla tabletu firmy Apple – iPada.

Dzięki udostępnieniu e-Kiosk Readera w wersji dla iPada czytelnicy prasy zyskają możliwość czytania ponad 200 tytułów na iPadzie, rewolucyjnym tablecie firmy Apple. Szacuje się wprawdzie, że w rękach polskich użytkowników jest póki co ok. 20 tys. urządzeń tego typu, tym niemniej duża część posiadaczy iPadów jest zainteresowana czytaniem na nich publikacji prasowych i książkowych (w zależności od kraju i innych czynników jest to między 41 a 81% w przypadku prasy i 66-97% w przypadku e-booków*). Tablety są bowiem urządzeniami świetnie przystosowanymi do czytania książek, gazet i czasopism cyfrowych.

– Zainteresowanie czytaniem prasy na iPadzie jest ogromne – mówi Krzysztof Krala, wiceprezes e-Kiosk S.A., odpowiedzialny za rozwój technologiczny spółki. – Od kilku miesięcy codziennie odbieraliśmy nawet po kilka maili i telefonów od naszych klientów i wydawców z pytaniem, kiedy wreszcie udostępnimy czytnik dla iPada. Dziś możemy wreszcie z dumą powiedzieć: oto jest!

Największą zaletą aplikacji e-Kiosku jest to, że za jej pomocą będzie można korzystać z kilkuset tytułów, a nie tylko jednego, jak to ma miejsce w przypadku rozwiązań oferowanych przez poszczególnych wydawców, wymagających instalacji oddzielnej aplikacji dla każdego tytułu.

– Rozwiązania oferowane przez wydawców są ciekawe, ale jestem pewien, że czytelnicy docenią możliwość czytania wielu tytułów za pomocą jednej aplikacji – komentuje Piotr Kubiszewski, prezes e-Kiosk S.A.

By przekonać się do zalet czytania prasy na iPadzie w formacie e-Kiosku, wszyscy zainteresowani mogą skorzystać z publikacji dostępnych bezpłatnie: najświeższego wydania miesięcznika Digital Foto Video (2/2011), grudniowego wydania Magazynu komputerowego CHIP oraz tygodnika Computerworld 6/2011. Na razie w tej formie udostępniane będą stopniowo czasopisma, a dopiero za jakiś czas gazety codzienne.

Nowa szata graficzna
To jednak nie jedyne nowości, które przygotował e-Kiosk. Około miesiąca temu światło dzienne ujrzała zupełnie nowa szata graficzna serwisu. – Po miesiącu od uruchomienia nowego layuotu serwisu możemy już powiedzieć, że wartość sprzedaży bezpośredniej wzrosła dzięki temu o ok. 15%. Najbardziej wzrosła sprzedaż audiobooków, które dotąd były po prostu gorzej wyeksponowane – ocenia Piotr Kubiszewski.

Web Reader, Android, e-booki...
– Zakończyliśmy też prace nad czytnikiem prasy cyfrowej, który będzie funkcjonował w środowisku przeglądarki internetowej – informuje Krzysztof Krala - e-Kiosk Web Reader będzie więc działał na praktycznie wszystkich platformach systemowych, np. na komputerach wyposażonych w system operacyjny Linux czy Mac OS X.

Debiut Web Readera miał zresztą miejsce już jakiś czas temu, gdyż został on wykorzystany do realizacji specjalnego, multimedialnego wydania miesięcznika Murator, które ukazało się na płycie dołączonej do lutowego wydania tego miesięcznika.

Premiera Web Readera spodziewana jest w ciągu kilku najbliższych tygodni. To jednak nie koniec. – Przymierzamy się już do realizacji kolejnego czytnika, przeznaczonego dla urządzeń wyposażonych w system Android firmy Google. Analitycy rynkowi wskazują, że w najbliższym czasie nastąpi prawdziwy wysyp tabletów wyposażonych w ten system. Będziemy na to gotowi – zapowiada Krzysztof Krala.

– Pracujemy już także nad stworzeniem pokaźnej oferty e-booków - uzupełnia Piotr Kubiszewski – Wiele wskazuje też na to, że w najbliższym czasie podpiszemy kilka umów o współpracy partnerskiej z bardzo dużymi firmami różnego typu, dzięki czemu oferta e-Kiosk trafi do szerokiego grona odbiorców. Prowadzimy zaawansowane rozmowy np. z bardzo dużym sklepem internetowym, siecią sklepów, dystrybutorem sprzętu komputerowego i operatorem telekomunikacyjnym.
 
* wg ogólnoświatowych badań Boston Consulting Group, przeprowadzonych w grudniu 2010 r. w 16 krajach świata

Źródło ; e-Kiosk.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Archiwum bloga