IDC - International Data Corporation wiodący dostawca usług i informacji rynkowych na świecie opublikował wyniki sprzedaży e-Czytników i tabletów w IV kwartale 2010r. Raport przedstawia interesujące wyniki. Część obserwatorów rynku z zachwytem przyjmuje coraz większą popularność tabletów. Ma to związek ze znakomitym marketingiem koncernu Apple, do którego należało około 70% rynku. Analitycy powinni jednak zachować odrobinę trzeźwości umysłu i nie poddawać się ślepo sugestiom.
Jak pokazuje raport IDC sprzedaż tabletów w IV kwartale 2010r. wyniosła około 10,1 mln sztuk, a w całym roku 15,7 mln według mashable.com. Z czego Jabłko kontroluje około 70 - 80% rynku systematycznie jednak go tracąc głównie na rzecz Samsunga Galaxy Tab. Szacuje się, że sprzedaż tabletów w 2011r. sięgnie 43 - 56 mln sztuk.
Sprzedaż tabletów na świecie |
Tymczasem całkiem niezauważenie sprzedaż e-Czytników w IV kwartale 2010r. osiągnęła poziom 6 mln, a w całym roku 12,8 mln urządzeń.
Jak wielka jest różnica? Wbrew pozorom niewielka. Zaledwie 2,9 mln! Czyli o polski Vat.
Liderem światowej sprzedaży e-Czytników jest oczywiście Amazon Kindle zajmujący w IV kwartale 2010r. 48% rynku. Starają się deptać po piętach Pandigital, Barnes & Noble, Hanvon i e-Czytnik Sony. Wkrótce ruszy nowa fabryka w Chinach. Może dołączy do tego grona nasza polska Vedia?
Bez żadnego nadęcia i szumnej propagandy sprzedaż e-Czytników i tabletów jest całkiem porównywalna. Wydaje się również, że koszt sprzedaży w przypadku eReaderów jest dużo mniejszy niż tabletów głownie iPad'ów. Nie trzeba być wybitnym fachowcem, aby zauważyć reklamy i peany na rzecz iPad'a niemal wszędzie nawet w przysłowiowej lodówce.
Czy e-Czytnik jest cichym zabójcą iPad'a?
Co wybierzesz e-Czytnik czy tablet?
Źródło ; wirtualnemedia.pl , idc.com, mashable.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz